Handelsbetingelser

Velkommen til mistymay.dk.

Du handler fra Misty May’s online shop.

Bemærk vi har ingen fysisk butik. Dette er en webshop.

Strandvejen 114 B, 3070 Snekkersten, Danmark.

Tlf. +45 27218190

sale@mistymay.dk

Ved handel fra denne webshop, accepterer du automatisk nedestående betingelser.

Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler.

Der tages forbehold for trykfejl.


Betaling

Hos mistymay.dk kan du betale med følgende betalingskort, Dankort og Visa-dankort. Desuden kan du betale med Mobilpay og PayPal.

Hos Misty May bliver alle dine kort-oplysninger krypteret med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) Protokol.

Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med NETS.

Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen er afsendt.

Alle priser hos mistymay.dk er angivet i danske kroner og er inklusiv 25 % moms.

Når du har betalt, anbefaler vi, at du printer din ordrebekræftelse ud med det samme. Du vil desuden modtage en mail med bekræftelse af din bestilling inden for et par minutter.


Forsendelses og Leveringstid i Danmark

Vi opkræver et mindre forsendelse gebyr på 39 danske kroner inden for Danmarks grænser. Alle vare sendes med Post Nord eller GLS til en pakkebox nær dig.

Vi bestræber os på at sende dine varer inden for 1-3 hverdage.

Men generelt forsøger vi at pakke og sende samme dag, hvis ordren er lagt inden kl 9.00.

Vær opmærksom på at leverancer til Bornholm og andre småøer, i visse tilfælde kan tage op til 3 dage.

Rettidig levering forudsætter dog at Post Nord og GLS overholder dag til dag levering.

Misty May kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Nord eller GLS.

Modtager vi pakken retur pga. forkert oplyst adresse, opkræver vi 49 kr i fragt og administrationsgebyr for at fremsende pakken igen.

Du bedes ved modtagelsen kontrollere at pakkens indhold ikke er beskadiget.

Vedrørende udeblivende leverancer kontakt Misty May på +45 27218190, eller mail til sale@mistymay.dk


Forsendelse og Leveringstid til EU lande

Du betaler via bankoverførsel eller PayPal.

Skriv en mail på sale@mistymay.dk hvis du ønsker at handle på shoppen, så får du fragtpriser, leveringstid og bankdetaljer.

Forsendelse til udlandet koster cirka 200 kr. Denne sats kan variere afhængig af varens størrelse,vægt og land.

Viser det sig at varen bliver billigere ,faktureres der naturligvis kun den faktiske fragtpris.

Leveringstid mellem 3-5 dage. Vi sender med GLS eller Post Nord.

Forsendelse til Grønland og andre lande udenfor EU

Du køber uden moms når du handler fra Grønland, og ikke EU lande.

Du betaler via bankoverførelse.

Vi sender med Post Nord. Du kan vælge mellem fly eller skib, alt afhængig af hvor hurtigt du ønsker varen. Fly til Grønland koster 430 kr og tager 4-6 dage.

Andre lande udenfor EU : Fragtpriser oplyses ved at du skriver til  Misty May.

Skriv en mail på sale@mistymay.dk hvis du ønsker at handle på shoppen, så får du pris på varen uden moms, fragtpriser, leveringstid og bankdetaljer.

Du står selv for udgifterne for indfortoldning, hvis du returnere varen til Misty May i Danmark.

Returret og Delvis fortrydelsesret

Misty May yder 14 dages fuld returret ,også på udsalgsvarer.

Du vælger selv om du vil have pengene retur , eller ombytte til anden vare.

Dette er gældende fra den dag du modtager varen.

Varen skal returneres i ubrugt tilstand med hængemærker og i original emballage.
Støvler og sko skal returneres i original emballagen/skoæsken.

Skokassen skal pakkes forsvarligt ind, og må ikke bruges som forsendelseskasse, da den derved beskadiges og ikke kan bruges igen.

Hvis skokassen alligevel bruges som returforsendelseskasse, fratrækkes 100 kr fra det beløb vi kreditere dig.
Varen må ikke være vasket, lugte af røg , mad eller på anden måde fremstå som brugt.

Desuden skal du med sende den vedlagte returseddel i udfyldt tilstand, som du finder i pakken sammen med din vare.

Bemærk vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Vi anbefaler at du sender retur med Post Nord som pakkepost, så du dermed kan spore pakken.

Det er din sikkerhed at varen når sikkert frem til os. Du har selv ansvar for pakken, indtil vi har modtaget den.

Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, vil vi indenfor 1 arbejdsdag overføre det fulde købs beløb til din konto.

Vi tilbagebetaler kun til det kreditkort som varen er blevet købt med. Dette er for at undgå ulovlig brug af stjålne kreditkort.

Husk at gemme postkvittering som dokumentation for at varen er afsendt. Omkostninger til returnering af varen står du selv for.

Ang. delvis fortrydelsesret. Hvis du har købt f.eks. 3 forskellige varer, og fortryder f.eks. det ene køb, refundere vi ikke for den allerede indbetalte fragt på 39 kr, der er betalt ved købet.

I tilfælde af uafhentet varer i pakkeshops, og som derfor returneres til Misty May Aps, tilbageføres det indbetalte beløb på din konto , minus fragt. Hvis du ønskes varen alligevel, bedes du placere en ny ordre.

Returret Julegaver 2018

Julegaver købt i tidsrummet 18 november til 24 december 2018, kan byttes eller returneres, til og med mandag d.7 januar 2019. Det fulde beløb krediteres til det kreditkort varen er betalt med. Ved køb over 800 kr, kan du pr mail beder om at få tilsendt en returlabel. Ved køb under 800 kr, står du selv for returomkostningerne. Varen skal returneres som det er beskrevet i punktet Returret.

Reklamation og Klager

Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret.

Reklamationretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden 24 måneder efter købet.

Dog skal fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, meddeles Misty May indenfor rimelig tid, og senest 72 timer efter modtagelse.

Varen kan efterfølgende returneres på Misty May's regning for ombytning , eller kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Misty May returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Reklamationsretten dækker ikke, når fejl, skader eller slitage opstår pga. forkert brug, forkert vask ,manglende vedligeholdelse, eller almindelig slidtage.


Vedrørende reklamation og klager kontakt Misty May på tlf. +45 27218190, eller mail til, sale@mistymay.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til eksempelvis Konkurrence - og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.