Fragt 39 kr til pakkebox. Gratis returfragt ved køb over 800 kr, for returforsendelser i Danmark. Kontakt Misty May pr. mail før du sender retur, for at modtage din gratis returlabel.

Handelsbetingelser (DK)

Velkommen til mistymay.dk

Du handler fra Misty May’s online shop.

Strandvejen 114 B, 3070 Snekkersten, Danmark.

Tlf. +45 27218190

sale@mistymay.dk

Ved handel fra denne webshop, accepterer du automatisk nedenstående betingelser.

Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler.

Der tages forbehold for trykfejl.

Betaling

Hos mistymay.dk kan du betale med følgende betalingskort, Dankort og Visa-dankort og Mastercard. Desuden kan du betale med Mobil Pay, Mobil Pay-Grønland og PayPal.



Hos Misty May bliver alle dine kort-oplysninger krypteret med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) Protokol.

Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med NETS.

Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen er afsendt.

Alle priser hos mistymay.dk er angivet i danske kroner og er inklusiv 25 % moms.

Når du har betalt, anbefaler vi, at du printer din ordrebekræftelse ud med det samme. Du vil desuden modtage en mail med bekræftelse af din bestilling inden for et par minutter.

Forsendelses og Leveringstid i Danmark

Vi opkræver et mindre forsendelse gebyr på 39 kr til valgfri pakkebox, og 49 kr for hjemmelevering.Dette er gældende indenfor danmarks grænser.

Alle varer sendes med Post Nord eller GLS, og du modtager en mail med tracking nr

Vi bestræber os på at sende dine varer inden for 1-3 hverdage.
Men generelt forsøger vi at pakke og sende samme dag, hvis ordren er lagt inden kl 9.00.

Vær opmærksom på at leverancer til Bornholm og andre småøer, i visse tilfælde kan tage op til 3-4 dage.

Rettidig levering forudsætter dog at Post Nord og GLS overholder dag til dag levering.

Misty May kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Nord eller GLS.

Modtager vi pakken retur pga. forkert oplyst adresse, opkræver vi 39 kr i fragt og administrationsgebyr for at fremsende pakken igen.

Du bedes ved modtagelsen kontrollere at pakkens indhold ikke er beskadiget.

Vedrørende ude blivende leverancer kontakt Misty May på +45 27218190, eller mail til sale@mistymay.dk


Forsendelse og Leveringstid til EU lande

Du betaler via Mastercard, bankoverførsel eller PayPal.

Skriv en mail på sale@mistymay.dk hvis du ønsker at handle på shoppen via bankoverførsel, så oplyse vi bankdetaljer.

Forsendelse til udlandet koster cirka 90-200 kr. Denne sats kan variere afhængig af varens størrelse,vægt og land. Du får den faktiske pris når indtaster hvilket land der skal sendes til ved checkout.

Leveringstid mellem 3-5 dage. Vi sender med GLS eller Post Nord.

Forsendelse til Grønland og andre lande udenfor EU

Du køber uden moms når du handler fra Grønland, og andre ikke EU lande.

Skriv til sale@mistymay.dk og du får en kode som du kan indtaste ved check out. Indtast koden, så trækkes momsen fra.

Eller du kan indbetaler du det fulde beløb. Vi hæver efterfølgende kun købsprisen uden moms. Restbeløbet forbliver på det kort du betalte med ved købet. (Vi kan se i vores system hvilket land du handler fra)

Desværre kan shoppen ikke trække momsen fra automatisk.

Skriv til sale@mistymay.dk hvis du er i tvivl om noget.

Betal via bankoverførelse.

Hvis du vælger at betale via bankoverførsel ,så send en mail til sale@mistymay.dk ,så oplyse vi bankdetaljer og produktets pris uden moms.

Vi sender med Post Nord. Med fly til Grønland, koster det 475 kr for varer over 1 kg. Varer der vejer under 1 kg er prisen 254 kr.

Transporttid cirka 5-6 dage med fly.

Du står selv for retur-fragt udgifterne uanset beløb, + udgifter for indfortoldning, hvis du returnere varen til Misty May i Danmark.

Andre lande udenfor EU : Fragtprisen oplyses når du taster hvilket land der skal sendes til.

For amerikanske statsborger, vær opmærksom på at der kan være told restriktioner mht. sælskinds produkterne. Skriv en mail til os for mere info, før du handler. 

Du står selv for retur-fragt udgifterne uanset beløb, + udgifter for indfortoldning, hvis du returnere varen til Misty May i Danmark.

Returret og Delvis fortrydelsesret

Misty May yder 14 dages fuld returret ,også på udsalgsvarer.

Du vælger selv om du vil have pengene retur , eller ombytte til anden vare.

Dette er gældende fra den dag du modtager varen.

Varen skal returneres i ubrugt tilstand med hængemærker og i original emballage.

Hvis du ønsker at returnere : På alle køb over 800 kr kan du skrive en mail til trine@mistymay.dk og bede om at få tilsendt en betalt returlabel, pr mail. Dette gælder kun indenfor Danmarks grænser.

Vi refunderer ikke fragtudgifter med tilbagevirkende kraft. Du skal have kontaktet os før du returnere for at få udgiften betalt.

Hvis du ønsker at returnere køb under 800 kr, står du selv for udgiften ifb. med returnering.


Støvler og sko skal returneres i original emballagen/skoæsken.

Skokassen skal pakkes forsvarligt ind, og må ikke bruges som forsendelseskasse, da den derved beskadiges og ikke kan bruges igen.

Hvis skokassen alligevel bruges som returforsendelseskasse, fratrækkes 100 kr fra det beløb vi kreditere dig.
Varen må ikke være vasket, lugte af røg , mad eller på anden måde fremstå som brugt.

Desuden skal du med sende den vedlagte returseddel i udfyldt tilstand, som du finder i pakken sammen med din vare.

Bemærk vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Vi anbefaler at du sender retur med Post Nord som pakkepost, så du dermed kan spore pakken.

Det er din sikkerhed at varen når sikkert frem til os. Du har selv ansvar for pakken, indtil vi har modtaget den.

Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, vil vi indenfor 1 arbejdsdag overføre det fulde købs beløb til din konto.

Vi tilbagebetaler kun til det kreditkort som varen er blevet købt med. Dette er for at undgå ulovlig brug af stjålne kreditkort.

Husk at gemme postkvittering som dokumentation for at varen er afsendt. Omkostninger til returnering af varen står du selv for.

Ang. delvis fortrydelsesret. Hvis du har købt f.eks. 3 forskellige varer, og fortryder f.eks. det ene køb, refundere vi ikke for den allerede indbetalte fragt på 39 kr, der er betalt ved købet.

I tilfælde af uafhentet varer i pakkeshops, og som derfor returneres til Misty May Aps, tilbageføres det indbetalte beløb på din konto , minus fragt. Hvis du ønskes varen alligevel, bedes du placere en ny ordre.

Returret Julegaver 2023

Julegaver købt i tidsrummet 24 november til 24 december 2023, kan byttes eller returneres, til og med fredag d.5 januar 2024. 

Det fulde beløb tilbagebetales til det kreditkort varen er betalt med.

I tilfælde af returnering kan du ved køb over 800 kr, få tilsendt en returlabel. Vi betaler ikke returfragt med tilbagevirkende kraft. Skriv til trine@mistymay.dk hvis du efterfølgende får brug for en returlabel. Dette gælder kun indenfor danmarks grænser.

Ved køb under 800 kr, står du selv for retur-omkostningerne. Varen skal returneres som det er beskrevet i punktet Returret. 

 

Reklamation og Klager

Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret.

Reklamationretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden 24 måneder efter købet.

Dog skal fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, meddeles Misty May indenfor rimelig tid, og senest 72 timer efter modtagelse.

Varen kan efterfølgende returneres på Misty May's regning for ombytning , eller kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Misty May returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Reklamationsretten dækker ikke, når fejl, skader eller slitage opstår pga. forkert brug, forkert vask ,manglende vedligeholdelse, eller almindelig slidtage.


Vedrørende reklamation og klager kontakt Misty May på tlf. +45 27218190, eller mail til, sale@mistymay.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til eksempelvis Konkurrence - og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.